frompeartofit.blogg.se

Resan från att vara ett päron till att bli och vara fit!

Mammas mål för hösten

Publicerad 2015-08-03 01:17:11 i Dagbok, Kläder & Utrustning, Träning,

Jag ska erkänna. Den här sommaren går verkligen inte till historien som den nyttigaste. Även om jag gått många promenader så har intaget av god mat, glass, fika, godis och chips varit orimligt högt. Jag är nog just nu extremt sockerberoende. Det är en av sakerna jag strävar efter att bryta eller åtminstone dämpa. Jag tror inte på förbud, men begränsningar. 

Under hösten ska jag satsa lite mer på mig själv. Jag har kilon kvar att gå ner från graviditeten och dessutom sedan tidigare. Jag vet inte exakt just nu hur många kilon men mitt främsta mål är att gå ner graviditetskilona. Gör jag det inte nu kommer dom sitta kvar för alltid. Det är 70 dagar, dvs 10 veckor kvar tills vi åker till Spanien och ett rimligt mål är att hälften av återstående gravidkilon ska vara borta. Det handlar om 3-5kg, vilket är rimligt. Blir det mer är det positivt. 

Ett annat mål är att gå längre promenader. Jag använder min Garmin vivofit varje dag och nu vill jag ha gröna stolpar varje dag. Det har varit fattigt på det. Foglossningen ställer till det men istället för att gå långa promenader i ett svep får jag köra fler och kortare tills det är bra. 


Jag har också som mål att komma igång med mer träning. Lofsans bok om mammaträning lockar att köpa och jag vill dessutom testa den omtalade mammamage appen. Gymkortet aktiveras igen den 1/9 och då hoppas jag på att börja träna igen. 


Detta känns som helt rimliga mål inför hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Min resa startade i augusti 2012 då jag bestämde mig för att göra en viktoperation. I november 2012 opererade jag en sleeve gastrectomy och i juni 2014 har jag gått ner 35kg. Jag har ca 20kg kvar att gå ner och nu startar resan där jag går från päron till att vara fit. Jag är snart 30 år gammal och bor i Falköping. När jag inte bloggar eller tränar är jag mamma till Alfons 7 år och Meja 4 år. Jag är också gift med Tobias 29 år. Jobbar gör jag som sjuksköterska på en barnmedicinsk avdelning, roligaste jobbet i världen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela