frompeartofit.blogg.se

Resan från att vara ett päron till att bli och vara fit!

Måndag

Publicerad 2015-08-24 22:42:21 i Dagbok,




Sista måndagen i augusti och här är allt åter i vardagen. Nästan. Enda skillnaden är att jag är hemma. Det känns faktiskt lite ovant om jag ska vara helt ärlig. Jag har inte tänkt så mycket sedan Lowe kom att jag är mammaledig och inte ska till jobbet när vardagen drar igång men nu när siste man i familjen återvände till sitt blev det märkbart. 

I morse gick allt på löpande band. Vi var til och med tidiga till skolan, alla hade ätit frukost och fått på sig kläder. Efter lämningen tog jag med Ida på en runda medan Lowe sov i vagnen. Och sen? Sen har jag faktiskt inte gjort så mycket vettigt idag. Jag och Lowe hängde mest i soffan tills meja skulle hämtas. Stundtals kände jag mig rätt uttråkad men jag påminner mig själv om att njuta av Lowe de timmar vi är ensamma. Är säker på att när jag vant mig igen kommer det kännas bättre. 

Det blev ruskväder idag och nu märks det att hösten ligger och lurar bakom hörnet. När Meja skulle hämtas kom en rejäl skur. Tur det finns regnkläder och regnskydd till vagnen. 

Nu är det dags att sova. Våra nya rutiner är upp 06.00. 

Kommentarer

Postat av: JohannaIsabella - Nybliven mamma

Publicerad 2015-08-28 12:34:45

Det känns sjukt ovant för mig också att vara hemma och vara mammaledig, är redan rastlös! Men man kommer nog in i det, förhoppningsvis. Det är ju egentligen lyx att få hänga med sin bebis hela dagarna! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Min resa startade i augusti 2012 då jag bestämde mig för att göra en viktoperation. I november 2012 opererade jag en sleeve gastrectomy och i juni 2014 har jag gått ner 35kg. Jag har ca 20kg kvar att gå ner och nu startar resan där jag går från päron till att vara fit. Jag är snart 30 år gammal och bor i Falköping. När jag inte bloggar eller tränar är jag mamma till Alfons 7 år och Meja 4 år. Jag är också gift med Tobias 29 år. Jobbar gör jag som sjuksköterska på en barnmedicinsk avdelning, roligaste jobbet i världen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela