frompeartofit.blogg.se

Resan från att vara ett päron till att bli och vara fit!

Sista sommarlovsveckan

Publicerad 2015-08-14 23:07:12 i Dagbok,

Sista sommarlovsveckan börjar lida mot sitt slut och även om vi har haft en helt underbar sommar tillsammans känns det skönt att den lider mot sitt slut. Vi alla längtar efter rutiner igen och jag ser fram emot mer egentid med Lowe när de stora är i skolan. Meja har varit på stan tillsammans med farmor och laddat upp med första skolväskan. Hon är stolt men samtidigt jättenervös och spänd.



Den senaste tiden har vi haft en del för oss. I förra veckan spenderade vi två dagar i Göteborg på Liseberg. Helt perfekta dagar och vi hade jätteroligt. Alfons är inte rädd när det gäller att åka karuseller så han och jag åkte till och med Helix tillsammans. Meja är nöjd med barnattraktionerna och Lowe var nöjd i vagnen. 



I måndags hade vi kalas för Tobias så då var hela vår lilla trädgård full med folk. Trevligt och roligt att det blev av. Efter allt som varit så har Lowe varit trött och sliten. Det märks att det varit mycket intryck så vi har haft lugna dagar resten av veckan. Träffat vänner, promenerat och myst. Idag har jag och Tobias haft tid med Lowe hela dagen då meja och Alfons varit hos kompisar från lunchtid tills 21 ikväll. Jag har njutit av lugnet vilket kom passande eftersom jag vaknade med migrän. Mot kvällen rensade vi ur förrådet och Lowe satt då nöjd i babysittern ute. Hittade lite kläder från Alfons som Lowe får ärva framöver. Det mesta åkte dock till tippen då jag insåg att min typ av stil på barnens kläder ändrats enormt under de senaste 8 åren. Men lite baskläder fick stanna.

Nu har vi precis lagt oss allihop. Lowe sover för andra natten i rad i sin säng. Han har det supermysigt där med sitt nest och gosedjur men jag tycker allt att det är tomt hos oss. Tur han kommer och myser på morgonen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Min resa startade i augusti 2012 då jag bestämde mig för att göra en viktoperation. I november 2012 opererade jag en sleeve gastrectomy och i juni 2014 har jag gått ner 35kg. Jag har ca 20kg kvar att gå ner och nu startar resan där jag går från päron till att vara fit. Jag är snart 30 år gammal och bor i Falköping. När jag inte bloggar eller tränar är jag mamma till Alfons 7 år och Meja 4 år. Jag är också gift med Tobias 29 år. Jobbar gör jag som sjuksköterska på en barnmedicinsk avdelning, roligaste jobbet i världen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela