frompeartofit.blogg.se

Resan från att vara ett päron till att bli och vara fit!

Två semesterveckor avklarade

Publicerad 2015-08-03 00:59:05 i Dagbok,

Två är borta men vi har tre kvar! Helt underbart att vara lediga tillsammans, även om det emellanåt blir mycket bråk mellan och med de stora barnen så njuter jag. Vi kan säga som såhär att rutiner är inget vi har i sommar och nu märks det att de stora behöver rutiner igen. Tur att skolan snart drar igång igen. 

På tal om bråk. Många par har ju svårt att vara lediga tillsammans, kanske just på grund av att rutinerna försvinner, och efter sommaren är det ju allmänt välkänt att många separerar och skiljer sig. Jag och Tobias har också haft vår skärda del av bråk och svårigheter att vara lediga tillsammans. Vi har till och med varit så nära skilsmässa att vi har tittat på egna lägenheter. Men vi har hittat tillbaka till varandra varje gång och nu är vi tryggare än någonsin i relationen. Visst att det ibland uppstår konflikter och olika åsikter, men i det stora hela så backar vi upp varandra. Det är så skönt att äntligen kunna vara lediga tillsammans utan att tröttna på varandras sällskap eller bli osams. Han är min stora trygghet i livet.


Vi kom hem ifrån Tjörn igår runt lunchtid och barnen hann knappt komma ur bilen innan de for iväg på cykel till lekplatsen och kompisarna. Lowe fick direkt ta ett bad då vi inte badat honom något där nere på grund av dåligt vatten. Han tyckte det var superskönt och efteråt sov han länge i gosefilten i soffan. 


På kvällen firade vi svärmor som fyllde 55 i fredags. Har knåpat på en liten present till henne och Tobias mormor under veckan på Tjörn. Hann bli klar precis innan vi skulle åka på kalaset. Det där med att vara ute i god tid är inte riktigt min grej. 


Idag har vi grejat lite här hemma. Mycket tvätt som vanligt när man varit borta länge. Storhandlade och på kvällen gick vi med några av barnens kompisar till betongparken för att de skulle få göra av med lite energi. Jag tyckte det var väldigt skönt att få röra lite på mig trots att foglossningen envisas med att stöka lite fortfarande när jag promenerar. 

Planerna för veckan är troligtvis ett läkarbesök på barnmottagningen för meja på tisdag, vi har råkat slänga kallelsen, men en snäll kollega som har internnummer skulle ringa och kolla tiden åt mig imorgon. Lite tråkigt att ha besöket nu innan hon börjar skolan, men också skönt att få det avklarat. Är dock lite rädd för att det kommer spä på de redan negativa tankarna hon har om sig själv. På onsdag har både hon och Lowe tid på BVC. Mejas är avslutningsbesök och vaccination inför skolstarten och Lowe har 2 mån koll. Efteråt åker vi till Göteborg för några dagar på Liseberg och två nätter på gothia towers. Vi åker tillsammans med barnens bästisar och föräldrar, det ska bli jättekul! Efter helgen håller vi oss på hemmaplan med en vecka kvar till skolstart. Jag ser fram emot hösten och att få en liten nystart med mig själv som jag berättar om i ett annat inlägg. Och jag ser fram emot att få vara ensam ned Lowe på förmiddagarna. Det känns dessutom oerhört skönt att veta att jag har 13 månader kvar på min föräldraledighet! Som det känns nu vill jag vara hemma för alltid, men det kommer garanterat ändra sig! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Min resa startade i augusti 2012 då jag bestämde mig för att göra en viktoperation. I november 2012 opererade jag en sleeve gastrectomy och i juni 2014 har jag gått ner 35kg. Jag har ca 20kg kvar att gå ner och nu startar resan där jag går från päron till att vara fit. Jag är snart 30 år gammal och bor i Falköping. När jag inte bloggar eller tränar är jag mamma till Alfons 7 år och Meja 4 år. Jag är också gift med Tobias 29 år. Jobbar gör jag som sjuksköterska på en barnmedicinsk avdelning, roligaste jobbet i världen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela