frompeartofit.blogg.se

Resan från att vara ett päron till att bli och vara fit!

Vardagen

Publicerad 2015-08-23 15:40:40 i Dagbok,

Förra veckan fick vi en liten försmak av vardagen när de stora barnen började skolan. Alfons tyckte det var superkul att komma tillbaka igen medan Meja höll på att gå åt av all nervositet. Kvällen efter första dagen var hon jätteledsen och ville aldrig mer gå i skolan. Vi var elaka föräldrar som tvingade henne att gå i skolan. Sen släppte det mer och mer och nu längtar hon istället tills imorgon när det är skolan igen. 
Imorgon börjar dessutom Tobias jobba igen efter 5 veckor ledigt. Jag kan erkänna att det ska bli lite skönt att helt komma in i vardagens rutiner igen. Dessutom är det bara några veckor kvar tills vi får en veckas ledigt ihop igen i Spanien. 

Lowe har varit jätteförkyld under veckan som gått. Så illa att vi inte vågade ha kvar honom i egen säng för att vi inte vågade lita på att vi skulle höra om han slutade andas. Det var ett par nätter med en ledsen Lowe som fick kämpa med att få luft efter ett par timmar utan att suga rent näsan. Nu har det vänt men han är fortfarande rätt trött och tagen. 

Jag och barnen har haft ett dygn ensamma då Tobias har varit i Göteborg på Metallica. Vi började dagen idag med en mysmorgon. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Min resa startade i augusti 2012 då jag bestämde mig för att göra en viktoperation. I november 2012 opererade jag en sleeve gastrectomy och i juni 2014 har jag gått ner 35kg. Jag har ca 20kg kvar att gå ner och nu startar resan där jag går från päron till att vara fit. Jag är snart 30 år gammal och bor i Falköping. När jag inte bloggar eller tränar är jag mamma till Alfons 7 år och Meja 4 år. Jag är också gift med Tobias 29 år. Jobbar gör jag som sjuksköterska på en barnmedicinsk avdelning, roligaste jobbet i världen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela