frompeartofit.blogg.se

Resan från att vara ett päron till att bli och vara fit!

Älskade barn

Publicerad 2015-07-09 00:04:44 i Dagbok,

Jag skriver mycket om mina barn och det livet just nu men det beror på att det är detta som är mitt liv just nu. Det postas mycket bilder på Lowe överallt på mina sociala medier och det kanske verkar som att jag är helt uppslukad i bebisbubblan fortfarande men det är jag inte helt och hållet. Anledningen till att Lowe hamnar i fokus är helt enkelt att de andra är svåra att fånga på bild just nu. De njuter av sommarlovet i allra högsta grad. Det är smutsiga fötter, skrapsår på benen, kompislek till sena kvällen och mängder av glass. Så det ska vara! Ibland kikar dom in för att vara med mig och Lowe en kort stund men oftast blir det bara några pussar och kramar i förbifarten. Vi har verkligen uppfostrat två trygga barn som vet att vi inte älskar dom mindre för att Lowe har kommit. Tvärtom skulle jag vilja säga, jag älskar alla barn och Tobias mer. Lowe var pusselbiten som fattades i vår familj som nu känns helt komplett. 

Idag lyckades jag faktiskt fånga de stora på bild medan de väntade på att farmor skulle hämta dem. De har varit på Borås djurpark idag och nu sover de över i sommarstugan. Jag längtar massor efter dem, men är också glad över att de får komma ut på lite äventyr. 


Jag fick ett sms förut och de hade haft roligt och klarat sig från regnet. 

Jag och Lowe har haft en eftermiddag och kväll för oss själva då Tobias jobbat kväll. Lowe har inte varit sig själv och jag tror det är 5 veckorsfasen i kombination med värsta magknipen. Så ledsen kille jag har haft idag har jag inte haft på många år. Svårt att komma till ro, spänner sig som en pilbåge, knölar och bökar och gråter stora tårar. Han sov gott en sväng på eftermiddagen när vi gick en promenad till stan med Ida för att köpa garn, men förutom det har det varit en väldigt lättväckt kille. 


Badade honom ikväll då det brukar göra gott för magen och då kände jag igen honom igen. Jag är övertygad om att han varit en fisk i sitt tidigare liv för han älskar att bada. Han plaskade, skrattade och hade en djup konversation med mig. Underbara unge! 
Sedan tillbaka till att vara ledsen igen tills han åt vid 21. Efter det somnade han i famnen och trots att han sovit väldigt lätt ligger han nu bredvid mig i nestet och sover gott. Nu hoppas vi på bättre dagar för nu kommer de blivande faddrarna på besök imorgon och fredag. På tal om faddrar har vi börjat planera dopet och hittat ett datum, vilket inte var helt lätt under en nästan fullspäckad höst. Nu ska vi bara ringa och boka kyrka och präst så kan jag börja med den roligaste planeringen sedan. Faddrarna blev tillfrågade redan i våras. 

Nu ska jag sova lite innan min gosgroda vaknar för mat. Pappa har blivit lovad sovmorgon imorgon efter att jag har fått det två mornar i rad. Iofs tror jag att han tycker att det är lite mysigt att smyga upp med Lowe innan alla andra vaknar och ha lite egentid, men så länge han jobbar är hans sömn viktigast. På semestern har jag lovat att vi ska börja dela på nätterna. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Min resa startade i augusti 2012 då jag bestämde mig för att göra en viktoperation. I november 2012 opererade jag en sleeve gastrectomy och i juni 2014 har jag gått ner 35kg. Jag har ca 20kg kvar att gå ner och nu startar resan där jag går från päron till att vara fit. Jag är snart 30 år gammal och bor i Falköping. När jag inte bloggar eller tränar är jag mamma till Alfons 7 år och Meja 4 år. Jag är också gift med Tobias 29 år. Jobbar gör jag som sjuksköterska på en barnmedicinsk avdelning, roligaste jobbet i världen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela