frompeartofit.blogg.se

Resan från att vara ett päron till att bli och vara fit!

Sjalbarn

Publicerad 2015-07-15 13:37:07 i Dagbok,

Jag har skaffat något som jag aldrig trodde att jag skulle skaffa. En sjal. Lowe vill sitta groda hela tiden och bli buren så när magen bråkar som mest och efter att ha burit och vandrat i fem veckor sa mina axlar och nacke upp sig. Så ont! Då fick jag tipset om sjal eftersom han inte kan sitta groda eller komma så nära i babybjörnen. Har alltid varit emot sjal för jag har helt ärligt tyckt att det ser så hippie ut, men kände ändå att jag skulle prova. Hade tänkt köpa en från Tradera men så hade en mamma till Alfons kompis en sjal att sälja så jag köpte hennes igår. Och vilken halleluja moment! Knytningen fick jag ordning på efter tredje gången och Lowe är så nöjd i den. Han somnar jättegott och mina axlar mår redan bra. Jag har dessutom armarna fria till att göra det jag vill när han sover utan att känna att jag sitter fast. 



När han somnat och jag sitter still tar jag fram överkroppen så han kan vända på huvudet om han vill. 
Han sover jättegott! 

Igår var vi bortbjuden till en kompis till Alfons med familj. Så trevlig kväll och vi som inte skulle vara borta så länge kom hem efter 6 timmar. God mat och två goda glas rosé. Jätteroligt att vi kan umgås hela familjerna, att man hittar föräldrar man klickar med också. 
Nu satsar vi på att bjuda tillbaka innan sommaren är helt slut. 
Vi har dessutom två dagar i Göteborg bokat tillsammans med barnens bästa kompisar med familj i augusti. Så roligt! 

Tobias har bara några få arbetspass kvar nu innan det är efterlängtad semester. Om en vecka åker vi till Tjörn och blir kvar där iaf en vecka. Jag och barnen längtar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Min resa startade i augusti 2012 då jag bestämde mig för att göra en viktoperation. I november 2012 opererade jag en sleeve gastrectomy och i juni 2014 har jag gått ner 35kg. Jag har ca 20kg kvar att gå ner och nu startar resan där jag går från päron till att vara fit. Jag är snart 30 år gammal och bor i Falköping. När jag inte bloggar eller tränar är jag mamma till Alfons 7 år och Meja 4 år. Jag är också gift med Tobias 29 år. Jobbar gör jag som sjuksköterska på en barnmedicinsk avdelning, roligaste jobbet i världen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela