frompeartofit.blogg.se

Resan från att vara ett päron till att bli och vara fit!

Utveckling och möjligheter

Publicerad 2015-10-30 11:38:23 i Dagbok,

Nu när jag är ledig från jobbet och hemma med barn har jag mycket tid att reflektera och fundera över min egen utveckling och karriär. Vad jag vill göra, vilken väg jag vill gå och hur jag vill utvecklas inom min karriär. Jag sökte nyligen ett nytt jobb, ett som jag tidigare aldrig hade sökt men som jag sporrades av. Det var en utmaning bara att skriva det personliga brevet så att det skulle passa och när jag sedan blev kallad till intervju blev det en ännu större utmaning. Nu fick jag inte tjänsten, vilket jag varit helt inställd på hela tiden men det var utvecklande och roligt att överhuvudtaget bli kallad till intervju. Men det har satt lite griller i huvudet på mig, möjligheten att gå åt ett annat håll inom min karriär. Jag känner ett annat driv nu jämfört mot tidigare och funderar på olika möjligheter att utvecklas och utbilda mig inom olika områden. Jag är helt enkelt inte nöjd med att bara vara sjuksköterska längre.

Kommentarer

Postat av: Pixie

Publicerad 2015-10-31 01:02:37

Vad spännande det låter!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Min resa startade i augusti 2012 då jag bestämde mig för att göra en viktoperation. I november 2012 opererade jag en sleeve gastrectomy och i juni 2014 har jag gått ner 35kg. Jag har ca 20kg kvar att gå ner och nu startar resan där jag går från päron till att vara fit. Jag är snart 30 år gammal och bor i Falköping. När jag inte bloggar eller tränar är jag mamma till Alfons 7 år och Meja 4 år. Jag är också gift med Tobias 29 år. Jobbar gör jag som sjuksköterska på en barnmedicinsk avdelning, roligaste jobbet i världen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela